Czy
wiecie jak napisać scenariusz do filmu? Jakie plany i ruchy kamery
możemy zastosować w filmie? Jak dobrać muzykę do filmu? Na
te pytania poszukacie odpowiedzi w Internecie.
Jak pokazać szkołę w ciekawy sposób, aby zainteresować gimnazjalistów?
Aby
uzyskać odpowiedź na to pytanie musicie poświęcić tydzień na obserwacje
i przemyślenia. Zaglądacie w każdy zakątek naszej szkoły i szukacie
inspiracji, każdy nawet najbardziej szalony pomysł zapisujecie.
Pamiętajcie, że nasza szkoła to różne kierunki kształcenia i każdy z
nich należy zaprezentować w filmie. Po tym czasie podzielicie się na 7-8
osobowe zespoły, w którym każda osoba będzie miała przydzieloną inną
funkcję. Grupa wybierze lidera, który będzie
informował mnie o postępach pracy. Żeby praca przyniosła rezultat
poszczególne osoby w grupie muszą ze sobą współpracować.
Na wykonanie zadania każda grupa ma 4 tygodnie.
Tydzień pierwszy

Przykładowe funkcje dla członków grupy:
- scenarzysta
- operator kamery
- reżyser
- montażysta lub inne
Wszyscy dokonują obserwacji, szukają pomysłów na max 3 minutową reklamę szkoły. Wszystkie propozycje zapisujecie i przedstawiacie na forum grupy pod koniec tygodnia. Wspólnie wybieracie najlepszy pomysł i omawiacie szczegóły.
Tydzień drugi
Opracowujecie scenariusz do filmu, dobieracie podkład muzyczny - pamiętając o prawach autorskich.Czuwacie nad formą scenariusza i estetyka pracy.
Tydzień trzeci
Przystępujecie do kręcenia filmu. Poszczególne sceny nagrywacie zgodnie z napisanym wcześniej scenariuszem i zgodnie z poznanymi zasadami.
Tydzień czwarty
Ostatni etap - montaż filmu w programie Windows Movie Maker lub w innym dowolnym programie do edycji wideo. Pamiętamy o napisach końcowych, gdzie maja się znaleźć informacje o autorach filmu, wykorzystanych materiałach, muzyce itd.
Gotowy film każda z grup prezentuje na forum klasy.
Konsultacje będą odbywać się w każdy wtorek i czwartek od 14.00 do 15.00 (liderzy grup zdają relację z postępów pracy grupy)